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Kakaobohnen-prûfung 1952/1953 : Cocoa bean tests
Author:
Year: 1953 Publisher: Hamburg Verlag Gordian - Max Riek

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Abstract


Article
Why put a value on biodiversity
Author:
Year: 1996

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Book
The meaning of shared value : new perspective on creating shared value
Authors: --- ---
ISBN: 1003398944 1000940187 1003398944 1032505427 Year: 2024 Publisher: Abingdon, Oxon : Routledge,

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Abstract

"The concept of Creating Shared Value - creating "economic" value in a way that also creates value for the whole of society - has risen in prominence as a corporate policy and a strategy for third sector or development organisations in recent years. However, while it has received considerable interest among business leaders and practitioners, it has also sparked a bitter debate among academics, among proponents and sceptics of the idea. Starting from this argument, the book develops a meta-critical examination of the hidden presuppositions of both supporters and critics of Creating Shared Value, particular in relation to the concept of value. It is argued that there are not two separate types of value, an economic value and a social value, only a unique concept of value: which essentially means the creation of well-being. If anything, the distinction that is drawn relates to the distinction between value creation (additions to potential well-being) and value capture (how the value created is distributed among different stakeholders); but the notion of value itself is univocal. Behind the debate are two implicit opposed viewpoints on the philosophy of history: an antagonistic (pessimistic) and a cooperative (optimistic) view. The authors are thus led to a discussion of which of the two visions appears to be the most rational in today's world. The book is addressed to readers with an interest in the core concept of value, primarily in economics, strategic management and philosophy"--


Book
Le café en 1931 et 1932 : Questions économiques et technique
Author:
Year: 1933 Publisher: Rome [IITA]

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Book
Le café au Rwanda
Author:
Year: 1974 Publisher: s.l

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Keywords

Rwanda --- coffee --- economic value --- thesis


Book
Le consommateur coproducteur de valeur : l'axiologie de la consommation
Author:
ISBN: 2847698469 Year: 2016 Publisher: Calvados, France : Éditions EMS,

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Abstract

Dire que le consommateur est le coproducteur de la valeur (d'usage), c'est accepter l'idée qu'un objet, seul, n'a pas de valeur. Elle n'émerge que lorsque l'objet est intégré dans une pratique. C'est aussi accepter que le consommateur est un incessant producteur. Il produit des repas, de la décoration intérieure, des looks ou de l'éducation…, et même de la résistance à certains aspects du marché. L'émergence de la valeur d'un objet résulte de son interaction avec un sujet. Tout objet se présente comme une ressource, c'est-à-dire des possibilités d'actions qu'un sujet peut actualiser en mobilisant des compétences dans une situation concrète. Il faut donc reconnaître le rôle actif du sujet et le rôle des objets en tant que quasi sujets, capables eux aussi d'agir. On appelle, ici, valuation le processus qui fait émerger la valeur de l'expérience individuelle d'une pratique. On s'écarte donc d'une conception des pratiques fondée exclusivement sur ce que la sociologie de la consommation nomme un habitus. Notre approche permet d'esquisser une théorie des formes de la valeur, c'est-à-dire une axiologie de la consommation. On peut alors jeter aux oubliettes : - la notion de besoin, au profit de celles de compétence et de performance, car la consommation est d'abord un « faire » ; - la prétention du marketing standard, qui veut faire croire que les marketers sont les créateurs de la valeur ; - la notion d'utilité, dont le principal rôle est de dispenser la pensée économique d'une analyse de la valeur d'usage afin de se préoccuper uniquement de la valeur d'échange ; - l'idée qu'on ne consomme jamais l'objet en soi mais seulement en tant que signe.


Book
Economic value added for competitive advantage : a case of Indian enterprises
Author:
ISBN: 1527525880 Year: 2019 Publisher: Newcastle upon Tyne, UK : Cambridge Scholars Publishing,

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Book
Best-practice EVA : the definitive guide to measuring and maximizing shareholder value
Author:
ISBN: 1119204895 1118645294 1299188540 Year: 2013 Publisher: Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, Inc.,

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Best-Practice EVA tells the new EVA story from the ground up. Stewart covers EVA essentials-the classic economic profit version of EVA-in the first three chapters of the book. He shows readers how simple and intuitive EVA really is, how it is defined, and why it is better than all other measures of corporate profit. You discover how it naturally guides managers into making all the right decisions-the ones that will truly maximize value. You see how to use it in profit-sharing bonus plans that create the powerful incentives of an owner. Later, Stewart introduces new ratios that make EV


Book
De Oekonomische beteekenis der natuurwetenschappelijke onderzoekingen in Nederlandsch-Indië
Author:
Year: 1922 Publisher: s.l s.n.

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Book
Kulturtechnisches Taschenbuch des Betriebsleiters im Blumen- und Zierpflanzenbau
Authors: ---
Year: 1964 Publisher: Berlin Paul Parey

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